Greet VanDen Berghe

Lid Bijzonder Comité voor de Sociale Dienst (BCSD)

Beroep

Verpleegkundige UZ Gent

Politieke ervaring of nieuweling?

Met veel plezier neem ik voor de tweede keer deel aan de lokale verkiezingen. Ik heb met evenveel enthousiasme zes jaar gezeteld in de Raad van Bestuur Sportbeheer en in de Adviesraad Kinderopvang. Als ondervoorzitter van de EVA Programmatie Cultuurraad waak ik mee over de culturele activiteiten in de gemeente. Van 1993 tot 2010 was ik lid van de Ouderraad van onze Vrije Basisschool.

Waarom ik kies voor N-VA…

Nooit heb ik aan deze keuze getwijfeld. Ik kan me namelijk volledig vinden in de scherpe visie van de N-VA, in het ‘durven denken’ en vooral in het ‘durven doen’. We staan voor grote maatschappelijke uitdagingen. Ik wil me voluit engageren om oplossingen te bieden aan de evoluties in de samenleving.

Waarom ik graag in De Pinte woon…

Ik woon al 30 jaar in De Pinte. We zijn voorstedelijk gebied maar we hebben het geluk toch in het groen te kunnen wonen, omringd door alle nodige voorzieningen. Onze bibliotheek, ons cultureel centrum, ons jeugdhuis, de sportvoorzieningen en de jeugdbewegingen geven ons de kans om ons op diverse terreinen goed te voelen in onze gemeente. Wij slagen er in de combinatie te maken tussen welvaart en welzijn.

Mijn favoriete tijdverdrijf is...

Ik luister graag naar muziek; en ik maak er ook zelf graag. Met evenveel goesting besteed ik graag tijd aan mijn kinderen en mijn vrienden.

Ik hou van…

Zorgen voor mensen, ze een warm en goed gevoel geven…..

Ik hou niet van...

Laksheid, stilstand en arrogantie.

Mijn focus in de lokale politiek ligt op…

We kunnen er niet om heen: we worden met z’n allen ouder, gelukkig! Maar zijn onze voorzieningen voldoende aangepast? Is onze sociale context voldoende afgestemd op medioren en senioren? We hebben het geluk te kunnen rekenen op onze mantelzorgers! Maar hoe kunnen we ze beter ondersteunen? Ik denk dat we toegankelijkheid, beschikbaarheid, continuïteit en erkenning moeten optimaliseren zodat we ‘waardig oud kunnen worden in een welvarende gemeente’.