Recordinvesteringen in mobiliteit

Op 20 december 2017, over deze onderwerpen: Mobiliteit
Investering Geluidsschermen Zevergem
Nieuw Vlaams geld voor mobiliteit in DE PINTE - ZEVERGEM

De Vlaamse Regering heeft de investeringsbudgetten voor álle vormen van vervoer opgetrokken tot recordhoogte en dat zal ook voelbaar zijn in De Pinte. De planning van het Agentschap Wegen en Verkeer bevat goed nieuws voor de mobiliteit in onze gemeente. “Vlaanderen heeft nog nooit zoveel geïnvesteerd in mobiliteit en dat is goed nieuws voor projecten die al lang op zich lieten wachten”, zegt schepen van mobiliteit Leen Gryffroy.
“N-VA is al lang vragende partij om de geluidsschermen in onze deelgemeente Zevergem te realiseren. Nu is er eindelijk een concreet perspectief”.

Vlaams minister van Mobiliteit en Openbare Werken Ben Weyts zorgt voor recordinvesteringen in fietsinfrastructuur, waterwegen, openbaar vervoer én weginfrastructuur. Er kan zo volop werk gemaakt worden van vlotter en veiliger verkeer voor alle weggebruikers.

“Onze regio heeft nood aan deze nieuwe investeringen in infrastructuur”, zegt schepen Gryffroy van N-VA De Pinte. “We willen voor de buurtbewoners uit Zevergem waar ik zelf trouwens ook woon, de geluidshinder van de snelweg indijken zodat zij ook terug zowel binnen- als buitenshuis van rust kunnen genieten. N-VA De Pinte heeft altijd gepleit voor leefbaarheid van haar residentiële gemeente en als verkeersknooppunt. We hebben dit dossier ook aangekaart in Brussel bij minister Weyts”.

De planning van het Vlaamse Agentschap Wegen en Verkeer, een dienst van minister Weyts, is één lange lijst van belangrijke investeringen in de toekomst van Vlaanderen. Ook voor Zevergem zit er goed nieuws in:

INVESTERING: E17 geluidsschermen van km 44,1 tot 45,1 bedrag van 1200000 euro

“Dit is belangrijk voor De Pinte”, stelt de schepen tevreden vast. “Deze investeringen gaan een voelbaar verschil maken. We zijn blij dat Vlaanderen meer gaat werken aan die weg”.

Contact:

schepen Leen Gryffroy van N-VA leen.gryffroy [at] depinte.be