81.035.76 euro voor nieuwe fietsinfrastructuur in De Pinte - Zevergem

Op 27 juli 2017, over deze onderwerpen: Milieu, Mobiliteit

Vlaams minister van Mobiliteit Ben Weyts (N-VA) verhoogt het investeringsbudget voor de fiets naar een historisch hoog niveau – en dat gaan we ook in De Pinte - Zevergem merken. Uit het Fietsfonds is er 81.035.76 euro Vlaams geld vastgelegd voor fietsprojecten in De Pinte - Zevergem. “Geweldig nieuws voor onze fietsers”, zeggen Frédéric Verhaeghe, voorzitter van N-VA De Pinte - Zevergem (en Vlaams Parlementslid  Ben Weyts (N-VA)). “Fietsen wordt dankzij deze Vlaamse investering vlotter en veiliger.”

Vlaams minister van Mobiliteit Ben Weyts (N-VA) wil meer Vlamingen verleiden om de auto te ruilen voor de fiets. De helft van alle verplaatsingen die Vlamingen maken bedraagt 5 kilometer of minder, maar toch kiezen we nog te weinig voor de fiets. Weyts trekt het investeringsbudget voor de fiets daarom op naar een historisch hoog niveau. In 2017, 2018 en 2019 wordt de magische (en lang onbereikbare) kaap van 100 miljoen euro per jaar telkens gerond.

“N-VA De Pinte - Zevergem ijvert al lang voor meer fietsinvesteringen”, zegt voorzitter Frédéric Verhaeghe. “Snelle en comfortabele fietsverbindingen maken fietsen aantrekkelijker. Maar deze investeringen verhogen ook de verkeersveiligheid in onze gemeente.

De investering van 81.035.76 euro uit het Fietsfonds is vastgelegd voor gloednieuwe fietsinfrastructuur in De Pinte - Zevergem. Concreet gaat het om de Fietsstraat Oude Gentseweg .

“Hier zaten veel fietsers in De Pinte - Zevergem al lang op te wachten”, besluiten Frédéric Verhaeghe en Ben Weyts tevreden. “We plukken nu lokaal de vruchten van het Vlaamse investeringsbeleid.”

Contact:

Frédéric Verhaeghe, voorzitter van N-VA De Pinte - Zevergem